For’UM

Vidni algoritmi – nevidni algoritmi

Ob dvajsetletnici znamenite šahovske partije so algoritmi povsod – v vseh vidikih sodobnega življenja – od zdravja, transporta, politike, kriminala do ljubezni, oblikovanja, umetnosti … Maj 1997 mnogim velja za začetek dobe algoritmov, saj je takrat stroj »premagal« človeka oziroma Deep Blue porazil Garryja Kasparova. Uporabe algoritmov in umetne inteligence je vedno več tudi v umetniških delih, predvsem inštalacijah, zato velja ob dvajsetletnici prelomnice in začetka velike dobe algoritmov razmišljati o njihovi vidnosti in nevidnosti in o zavedanju in  nezavedanju (namernem ali tudi nenamernem) njihovega obstoja.

Bi se lahko »prelomnica« maj 1997 in s tem začetek dobe algoritmov nanašala tudi na umetnost? Ali pa gre iskati začetek dobe algoritmov v umetnosti v nekem drugem datumu in umetniškem delu?

Pomeni uporaba algoritmov v umetnosti zgolj kvantitativne ali tudi kvalitativne spremembe? Je umetna inteligenca sposobna ustvarjati vrhunska umetniška dela?

Bi bila lahko umetna inteligenca sposobna prepoznavati vrhunska umetniška dela?

S svojimi stališči lahko prispevate k premisleku o tej temi. V pričakovanju najrazličnejših odgovorov na vsaj katero od vprašanj ali razmišljanj v povezavi z okvirno temo vabimo tudi k iskanju novih predlogov za bodoče ForUme. V ForUmu lahko sodelujete z besedili in/ali fotografijami.