Nena Škerlj: Ars electronica se je ukvarjala z začetki vsega

Cyberarts Lounge, Streha, OK Offenes Kulturhaus Oberösterreich

Cyberarts Lounge, Streha, OK Offenes Kulturhaus Oberösterreich

Pepi Maier: Podstrešje, OK Offenes Kulturhaus Oberösterreich

V Linzu se je letos odvijal vsakoletni festival umetnosti, tehnologije in družbe Ars Electronica od 31. avgusta do 6. septembra z naslovom Izvor – kako se je vse začelo (Origin – how it all begins). Umetniki in znanstveniki so ponujali svoja razmišljanja in odgovore na veliko vprašanje o nastanku vsega. Obširno je bil predstavljen sodelujoči Cern, Evropski center za jedrske raziskave, s svojimi raziskovanji in v raznih oblikah povezovanja z umetnostjo. 

 

Stefan Banz: Dive 2, 1996/2011, OK, Offenes Kulturhaus Oberösterreich

Stefan Banz: Dive 2, 1996/2011, OK, Offenes Kulturhaus Oberösterreich

Fujiko Nakaya: Cloud Parking in Linz, razstava Höhenrausch.2, Bridges in the Sky, 12. maj – 16. oktober 2011, Streha, OK Offenes Kulturhaus Oberösterreich

Fujiko Nakaya: Cloud Parking in Linz, Streha, OK Offenes Kulturhaus Oberösterreich

Za širjenja meja znanosti, umetnosti in njunih prepletanj so poskrbeli številni znanstveniki (na primer Paul Davies s svojim zanimivim, jasnim in zabavnim predavanjem, v katerega je vključil Zlatolasko (njegovo delo Zlatolaskina uganka : vesolje po meri človeka je od lani prevedeno tudi v slovenščino) in med drugim nazorno pojasnil rdeči premik, primerjal vesolje z mikrovalovno pečico, razlagal o možnostih dogajanja pred velikim pokom in podal še mnoga druga razmišljanja o 

Julius Popp: bit.flow, Ars Electronica Center

Julius Popp: bit.flow, Ars Electronica Center

Julius Popp: bit.flow, detajl, Ars Electronica Center

Julius Popp: bit.flow, detajl, Ars Electronica Center

kozmologiji (https://www.youtube.com/watch?v=lmOFns4elTc&feature=related)) in umetniki (na primer Julius Popp, ki je predstavil svoje delo, ki povezuje urejenost, neurejenost oziroma kaos in antični mit o kretskem labirintu, Tezeju in Ariadnini niti, tudi v interpretaciji Michela Foucaulta, hkrati pa delčke niti Ariadninega klobčiča prikazal kot bite, najmanjše enote informacij). 

Kar se tiče slovenske udeležbe, je Galerija Kapelica sodelovala pri nagrajenem projektu Art Orienté objet (Marion Laval-Jenatet in Benoít Mangin) z naslovom May the Horse Live in Me (Naj konj živi v meni), Ida Hiršenfelder pa na okrogli mizi z naslovom Arhiviranje medijske umetnosti: politike in strategije II: Prihodnost arhiviranja medijske umetnosti (Archiving Media Art: Politics and Strategies II: The Future of Media Art Archiving). Dogodek je bil na sporedu 4. septembra 2011 v Seminarroom v Ars Electronica Centru (http://www.aec.at/origin/en/category/conferences/page/2/) v organizaciji evropskega portala, ki združuje osem medijskih arhivov (www.gama-gateway.eu) med katerimi je tudi digitalni in fizični video arhiv Postaja DIVA (www.e-arhiv.org/diva/), ki ga od leta 2007 oblikujejo pri SCCA, Zavodu za sodobno umetnost v Ljubljani. Ustvari svoj svet (Create Your World) je bila letošnja novost v programu Ars Electronice, namenjena predvsem otrokom. Potekale so delavnice, ki so jih vodile tudi slovenske umetnice Maja Smrekar, Špela Petrič in Robertina Šebjanič (Hackteria & SGMK BioCyberKidzz – http://hackteria.org/?p=1016).

Wim Janssen: Continuization Loop, OK Offenes Kulturhaus Oberösterreich

Wim Janssen: Continuization Loop, OK Offenes Kulturhaus Oberösterreich