For’UM

 

Rubrika For’UM odpira prostor za razmišljanja v povezavi z določeno tematiko in St’ART 12 prinaša temo:

 

LEONARDO 1519 – LEONARDO 2019

Ker letos mineva 500 let od smrti Leonarda da Vincija (1452–1519), umetnika in znanstvenika, inženirja, izumitelja in eksperimentatorja, izjemne osebnosti v svojem in našem času, ki še vedno navdihuje s svojim bogatim opusom, nekonvencionalnimi pristopi in širino, tokratni dvanajsti ForUM išče razmišljanja in odgovore na vprašanja:

 

1. Po 500 letih Leonardova genialnost živi naprej v njegovih delih, zamislih, izumih, izrekih, končanih in nedokončanih umetninah … Kako sodoben človek razume genija? Kdo je danes genij? So genialni ljudje razumljeni, cenjeni, prepoznani?

 

2. Mona Lisa je še vedno ena od najbolj znanih umetnin na svetu, ki buri domišljijo … S katero stvaritvijo v zadnjih stotih letih bi bila lahko primerljiva glede svoje vplivnosti in izzivalnosti, citiranja in parodiranja? Kaj dela neko umetnino tako privlačno – skrivnostnost, provokativnost ali kaj tretjega?

 

3. Mario Ceroli je pred Leonardovim muzejem v Vinciju postavil skulpturo Človek iz Vincija, prvotno naslovljeno Neravnovesje. Leonardov skladni renesančni Anthropos je »posodobljen«: nestabilen in v neravnovesju s kvadratom in krogom, z Zemljo in nebom, z materialnim in duhovnim. Je čas za novo definicijo človeka v ravnovesju ali pa se lahko govori zgolj o neravnovesju?

 

Mario Ceroli: Človek iz Vincija (L’uomo di Vinci), 1987, (prvotno Neravnovesje (Squilibrio) 1967), terasa, Leonardov muzej (Museo Leonardiano), Vinci (Foto vse: Nena Škerlj)